Købsbetingelser

Nedenfor finder du vores vilkår og købsbetingelser (Nordhaus AB, 559206-4652, nedenfor Nordhaus).

Generelt

Nordhaus AB, org. ingen. 559206-4652, Lundavägen 56, 212 25 Malmø, Sverige ("Nordhaus") er den virksomhed, der leverer www.nordhausworkwear.dk, i det følgende benævnt "hjemmesiden". Ordene "vi, vores, vores og os" i disse termer refererer til Nordhaus. Følgende betingelser gælder for alle ordrer afgivet af kunden (herefter benævnt "dig") hos os.

Ønsker du at komme i kontakt med os, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice via e-mail [email protected].

Ved at bruge hjemmesiden og/eller afgive en ordre accepterer du vilkårene i dette dokument ("Betingelserne"). Sørg for, at du har læst og forstået vilkår og betingelser, før du godkender din ordre.

For at handle hos os skal du være fyldt 18 år. Er du fyldt 16 år, kan du handle hos os med godkendelse af en værge.

Nordhaus forbeholder sig retten til at foretage ændringer i sortimentet og har ret til at fjerne varer fra sortimentet inden et køb er gennemført. Vi forbeholder os retten til ethvert endeligt salg af varer.

Vi forbeholder os retten til at ændre vilkårene efter behov uden at give dig besked på forhånd. De betingelser, der gælder for dig, er den version, der er tilgængelig på hjemmesiden, når du afgiver og godkender din ordre.

Ordrebekræftelse

En ordrebekræftelse vil blive sendt ud via e-mail, når du afgiver din ordre. Heri finder du information om, hvad du har købt med priser og eventuelle fragtomkostninger. Hvis noget ikke matcher din ordre, eller hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, bedes du kontakte os hurtigst muligt.

Priser

Priserne er i danske kroner. Moms er inkluderet på alle varer med 25%. Alle priser er vist inklusive moms på hjemmesiden. Du betaler altid den pris, der vises, når din ordre udføres, hvis du har købt en vare til en forkert pris, vil du få besked, og du vil få dine penge tilbage.

Garanti

Vi følger naturligvis købeloven og reklamationer inden for 6 måneder fra købsdatoen behandles efter denne.

Betaling - Klarna Checkout

Nordhaus bruger Klarna Checkout til betaling. Dette giver dig en nem, fleksibel og sikker måde at handle online på. Ved kassen kan du vælge mellem faktura, konto, kort, bankoverførsel og Klarna Direkt. Nogle gange kan du også vælge at betale med en af Klarnas kampagner, som kan variere fra tid til anden.

Alle fakturaer fremsendes via e-mail, ønsker du en faktura pr. brev, beder vi dig kontakte kundeservice.

Betaling - Firmafaktura

Etablerede virksomheder med et CVR-nummer, der foretrækker at blive faktureret for deres køb med en standard 30-dages firmafaktura, kan i de fleste tilfælde arrangeres. Dette alternativ er hovedsageligt for etablerede virksomheder, kommuner og lignende. Er du usikker, er det godt at kontakte kundeservice inden du bestiller.
Ved bestilling med fakturabetaling indgår du i en aftale, hvor du forpligter dig til at betale den faktura for købet, der sendes i forbindelse med varerne (med e-mail som standard). Fakturaen skal betales inden for 30 dage. Ved forsinket betaling betales rykkergebyr med det beløb, som loven tillader pt 60 DKK, samt morarenter på 2% om måneden + løbende referencerente.

For at kvalificere sig til en firmafaktura skal der oplyses et gyldigt CVR-nummer. Ved betaling af fakturaer forbeholder vi os retten til at oplyse om betalingsanmærkninger, for at sikre os mod kunder der svindler. Disse oplysninger påvirker ikke din kreditvurdering på nogen måde, og du vil modtage en kopi tilsendt.

For at beskytte os mod svindel og identitetstyveri forbeholder vi os retten til at nægte betaling med faktura i tilfælde af mistanke uden en nærmere forklaring.

Alle varer forbliver vores ejendom, indtil fuld betaling er modtaget.

Ved betaling af fakturaen indtaster du det OCR-nummer, du finder på fakturaen

For at bruge denne betalingsmetode, e-mail din ordre til os på [email protected] med faktureringsoplysninger, leveringsadresse og organisationsnummer.

Levering til privatperson med DHL

Vi bruger DHL Parcel Connect til alle leveringer til private og den lokale leverandør i Danmark er Bring. Levering er gratis i hele Danmark ved ordrer over 299 DKK og ankommer til din nærmeste Bring udleveringsted/boks. Du skal kunne fremvise gyldig legitimation hos agenten for at afhente pakken. Pakken kan spores på Brings hjemmeside (www.bring.dk) og du vil modtage en besked på sms eller e-mail, når pakken ankommer til agenten. Gyldigt spil. skal kunne fremvises ved afhentning.

Levering til virksomheder med DHL

Erhvervspakker koster 79 DKK i hele Danmark og sendes med DHL Pakker som leveres direkte til leveringsadressen. DHL kører forsendelsen på hverdage indtil kl. 18.00 og du får besked via sms inden levering.

Transportskader

Kontakt os, hvis din pakke er blevet beskadiget på vejen, så hjælper vi dig med din klage.

Uafhentede pakker

Efter 14 dage hos din leveringsagent, returneres din pakke automatisk til os. Hvis din pakke ikke afhentes til tiden, vil du blive opkrævet 195 DKK til dækning af vores ekspeditionsomkostninger.

Fortrydelsesret

Vi tilbyder 60 dages fortrydelsesret, der træder i kraft fra det tidspunkt, hvor du modtager din ordre eller en del af den. Du har ret til at annullere din ordre uden at give nogen grund til det. Hvis du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, skal du sende en klar besked til os ([email protected]), hvor det tydeligt fremgår, at du fortryder. Gælder aftalen et specialfremstillet produkt (med tryk eller et produkt, hvor du har angivet mål i centimeter - altså hvor du har valgt at tilpasse tøjet på en eller anden måde), gælder fortrydelsesretten ikke.

Du skal returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dag, du har meddelt os din beslutning om at annullere din ordre. Fortrydelsesfristen anses for overholdt, hvis du returnerer varen inden denne fjorten dages frist er udløbet.

Nordhaus garanterer fuld tilbagebetaling af returnerede varer, forudsat at alle varer er i lige så god stand, som da du modtog dem. Det betyder, at varerne ikke må være beskadiget, snavset, vasket, ændret eller slidt (udover for at teste produktet), og at lapper og etiketter er intakte. Hvis produktet er beskadiget eller forsvinder på grund af uagtsomhed, mister du fortrydelsesretten.

Vi har ret til at vente med tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, eller til du har fremlagt bevis for, at du har returneret varen, alt efter hvad der kommer først.

Du er ansvarlig for produktets stand, efter du har modtaget det fra os. Det betyder, at du som kunde også er ansvarlig for produktet under retur transporten. Vi anbefaler derfor, at du pakker produktet godt ind, så produktet ikke tager skade under transporten tilbage til os. Nordhaus er ikke forpligtet til at kompensere kunden for de returnerede varer, såfremt en omfattende transportskade har ramt de returnerede varer under retur transporten.

Kontakt os venligst på [email protected] hvis du ønsker at returnere eller annullere din ordre.

Returnering & reklamation

Hvis varen ikke svarer til beskrivelsen, billederne eller hvis du på anden måde er utilfreds med dit køb, har du ret til at klage over varen. Start med at sende en mail til [email protected] og beskriv hvad der gik galt, så aftaler vi sammen den bedste løsning. Det er meget vigtigt for os, at du føler dig tilfreds med dit køb.

Nordhaus tilbyder gratis returnering og ombytning. Kontakt os på [email protected] for returnering og ombytning.

Håndtering af persondata

Nordhaus AB, org.nr. 559206-4652, e-mail: [email protected], er persondata ansvarlig for de oplysninger, du som kunde giver os på hjemmesiden. Oplysningerne bruges, så vi kan opfylde vores forpligtelser over for dig, såsom levering af din ordre, markedsføringsaktiviteter og tilbud skræddersyet til dig. For at lykkes med dette skal dine oplysninger muligvis koordineres med andre registre og indsendes til vores samarbejdspartnere. Som kunde har du altid ret til efter skriftlig henvendelse at modtage information om, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig, og hvordan de bruges. Du har også ret til at anmode om, at vi retter eller sletter forkerte oplysninger om dig. Du kan også til enhver tid trække dit samtykke til at modtage tilbud og anden markedsføring tilbage. Når du bruger chat eller e-mail, vil personlige oplysninger som f.eks telefonnummer, for- og efternavn, adresse, e-mail, IP-nummer, som du selv opgiver, gemmes for at kunne søge i historik. Ingen information videresælges til tredjepart.

Vi bruger også tjenester fra tredjeparter, som i nogle tilfælde bruger cookies. Vi samarbejder blandt andet med følgende virksomheder for at forbedre vores markedsføring: Facebook og Google. Du kan vælge ikke at acceptere cookies fra tredjeparter ved at følge et af disse links:
https://www.youronlinechoices.com/den/dine-valg
http://www.networkadvertising.org/choices